miércoles

Humphrey Bogard era Fontanero

Story Board (Textos de El Terrat).


EXT. NIT. AEROPORT

L’avió està a punt d’enlairar-se. RICK dóna els salconduits a RENAULT perquè posi els noms d’ILSA i VÍCTOR LASZLO.

Rick:
Jo em quedo aquí fins a veure que l’avió s’ha enlairat.

Ilsa: No Rick! No! Anit vas dir…

Rick:
Anit vam dir moltes coses. Vas dir que jo havia de pensar per tots dos i és el que he fet. I sé que has de pujar a aquest avió.

Ilsa: Però Rick, escolta’m...

Rick: No, escolta’m tu. Aquest avió és un Lockheed Electra 12A, amb 2 motors radials Pratt & Whitney R-985-48 de 450 cavalls cadascun. Amb una envergadura de 15,09 m, una càrrega de fins a 120 kg/m2 a les ales, una autonomia de 1287 km i un ascens de 427 m/min.

Ilsa: Quina és la seva altitud màxima?

Rick: 6980 m

Ilsa: I a quina velocitat pot arribar?

Rick: 195 nusos, és a dir, 362 km/h

Ilsa: Amb 2 motors radials Pratt & Whitney R-985-48? Si fos amb els R-985-52 encara et creuria. Conec aquests motors com el palmell de la mà. Ho has dit perquè me’n vagi.

Rick: Ho he dit perquè és veritat. Si aquest avió s’enlaira i no estàs a dins ho lamentaràs.

Ilsa:
No.

Rick: Potser no ara, potser ni avui ni demà, però més tard, tota la vida.

Ilsa: El nostre amor no importa?

Rick: Sempre ens quedarà el nostre taller. No el teníem, l’havíem perdut fins que vas venir a Casablanca. Però el vam recuperar ahir a la nit, quan vam arreglar el sistema hidràulic d’aquella excavadora i la ressonància del piano d’en Sam.

Ilsa: Vaig dir que mai et deixaria.

Rick: I mai em deixaràs. Jo també tinc les meves reparacions a fer i no pots seguir-me on vaig. En allò que he d’arreglar no pots prendre part. És fàcil comprendre que els problemes de dos petits enginyers no compten gens en aquest món boig. Algun dia ho comprendràs. Vinga, vinga! Ves-hi a l’avió, Ilsa!